פירון: חרדים עוברים לממלכתי, אשר: אתה מעוות מציאות

גואל ועקנין No Comments on פירון: חרדים עוברים לממלכתי, אשר: אתה מעוות מציאות
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בדיון מיוחד שערכה ועדת החינוך של הכנסת בנושא: הערכות לקראת פתיחת שנה"ל, בחר שר החינוך שי פירון להתפאר בהצגת מצגת שווא אשר לפיה 'מוסדות חרדים רבים בחרו להצטרף למערכת החינוך הממלכתי החרדי' זאת בעוד כל ילד יודע על העמידה האיתנה במסירות נפש מצד מוסדות הציבור החרדי ותלמידיו, לבל יתקרבו ולתכניותיו המסוכנות של שר החינוך.

בתגובה לדברי השר, אמר ח"כ יעקב אשר, כי הנתונים שהציג שר החינוך הנם עיוות של המציאות. בחלק נכבד מהמוסדות שביקשו להצטרף לרשת הממלכתי חרדי, מדובר בתלמידים שאינם מהמגזר החרדי ואילו מוסדות אלו כבר היו בעבר במסגרת הממלכתי דתי, והיום החליפו רק את ה'חסות' לממלכתי חרדי. "צר לי" קרא ח"כ אשר, כי לאחר שתוכנית מופרכת זו קרסה לחלוטין, מעז השר ומציג מצג שווא, כאילו הציבור החרדי נמכר בנזיד עדשים ומחליף את אורח חייו ואמונתו, בהצטרפות לתוכנית מנוכרת וכל זאת בעבור נזיד תקציבים".

בהמשך דבריו עמד ח"כ אשר על כך, שמשרד החינוך משתמש בכותרת הריקה של "ממלכתי חרדי", וזאת אך ורק בכדי להמשיך להכות ולקצץ בתקציבי החינוך החרדי בכל פרמטר שהוא. ולא זו בלבד, אלא אפילו בחינוך המיוחד, בילדים חסרי אונים התלויים לחלוטין בחסדי המערכת, גם ילדים אלו מופלים בצורה קשה על ידי שר החינוך ואינם זוכים לקבל מקום למידה ראוי במסגרת שילוב מוסדות הפטור, אליהם הם משתייכים ".

"חבל שאת שלל התוכניות שאתה מציג במשרד" המשיך אשר " חינוך למצוינות ערכית ואזרחית, קידום למידה משמעותית, ועוד שמות שונים ומשונים אתה מציג כרפורמה שביצועה יארך כמה קדנציות, היות והדבר דורש הטמעת תהליך יציב ומדורג. אבל לקלקל ולהרוס את מערכת החינוך החרדית, לוקח לך חצי קדנציה. שם אין סבלנות והדרגה. את הציבור ענק הזה אתה מבקש לחנך מחדש, תוך עיוורון ודמיון של זבנג וגמרנו".

"אי אפשר להשתמש במונחים של דאגה לשלום הילד וטובתו, רק כלפי ילדים מסוג אחד של החברה, ומצד שני להפלות לרעה ילד שהוריו בחרו לחנכו על פי אמונתם היהודית השורשית", קבוצת הורים מהחינוך הכללי שהשתתפו בדיון, הודו לשר על קייטנות הקיץ שהופעלו במהלך החופשה לילדי החינוך הממלכתי. ההורים ציינו את מסירותו של השר, ורצינות הדיונים שהתקיימו בנושא עד ירידה לפרטים הקטנים ביותר – כולל השאלה "האם לחלק לילדים לחמניות מקמח מלא, הבריאות יותר מקמח לבן". בתגובה לכך העיר ח"כ הרב אשר, "אדוני השר, הייתי מאד שמח להודות גם אילו הציבור החרדי לא היה מופלה גם בתוכנית הקייטנות, ובטחוני שהציבור החרדי היה מסתפק גם בלחמניה מקמח לבן…"

"ההתייחסות הבעייתית של משרדי הממשלה לצרכי החינוך, אינם מופנים רק כלפי החברה החרדית" התרה ח"כ אשר בפני הוועדה. "מדובר באפליה קשה המופנית כלפי השכבה הסוציו אקונומית הנמוכה כולה. נשים עובדות המבקשות למלאות את חובתם למקום עבודתן, ולהסתייע לשם כך בצהרונים המופעלים על ידי משרד הכלכלה, נתקלות מידי שנה בעיכובים ומשיכת זמן חסרת טעם עד לפתיחת המסגרות. הדבר חוזר עצמו במיוחד באשכולות הסוציו אקונומים 1-3 ובעיר ירושלים. מיותר לציין את העוול הרב שגורם הדבר לנשים העובדות, אשר אינם מוצאים פתרון עבור ילדיהם".

בהמשך הדיון העלה ח"כ הרב אשר את הבעיה, כי נושא תקציב חידוש המבנים לוקה בחסר, במיוחד בערים ותיקות שבהם המבנים והתשתיות ישנים. כמו"כ תקציב שיפוצי הקיץ שבתי הספר מקבלים לקראת שנת הלימודים הינו מזערי ולא גדל במשך שנים רבות, בהתאמה לעלויות והתייקרויות הבניה, והדבר פשוט מעורר גיחוך. הוא הביע בדבריו את החובה לשפות את הרשויות על מנת שיכולו להיערך לקראת שנת הלימודים כראוי.

במסגרת הכנת תשתיות מסגרות החינוך לקראת שנה"ל, כמו"כ העלה ח"כ את נושא ההנגשה של נכים למוסדות ציבוריים. בימים אלו נערכים ליישם את החוק המחייב הנגשה לבתי הספר, והדבר מחייב הקצאת תקציב מיוחד לכך לכל הזרמים.



0 תגובות